Izostanci

Roditelj/skrbnik učenika je dužan brinuti se da učenik redovito izvršava obveze te u primjerenom roku javiti razlog izostanka učenika u pravilu putem e-Dnevnika. Izostanak s nastave, u slučaju pravodobnog zahtjeva roditelja/skrbnika, može odobriti:

  • učitelj za izostanak tijekom nastavnoga dana
  • razrednik za izostanak do tri (pojedinačna ili uzastopna) radna dana
  • ravnatelj za izostanak do sedam (uzastopnih) radnih dana
  • učiteljsko vijeće za izostanak do 15 (uzastopnih) radnih dana. Roditelj može, više puta godišnje, opravdati izostanak svoga djeteta u trajanju do tri radna dana, a za koje nije pravodobno podnesen zahtjev za odobrenjem.

Opravdanost izostanka s nastave, zbog zdravstvenih razloga, u trajanju duljem od tri radna dana uzastopno dokazuje se liječničkom potvrdom.

Izostanak učenika s nastave može se opravdati i odgovarajućom potvrdom nadležne institucije, ustanove ili druge nadležne fizičke ili pravne osobe (Ministarstvo unutarnjih poslova, sud, nadležni centar za socijalnu skrb, ustanova u koju je učenik uključen zbog pružanja pomoći ili dijagnostike, škola s umjetničkim programima, škola stranih jezika, učenički dom, sportski klub, kulturno-umjetničko društvo, kazalište u koje je učenik uključen, specijalistička ordinacija u kojoj je obavljen pregled ili dijagnostička pretraga i drugo), uključujući i e-potvrdu o narudžbi za pregled u zdravstvenoj ustanovi.

 

Pedagoške mjere

Učeniku koji se neprihvatljivo ponaša može biti izrečena pedagoška mjera opomene, ukora, strogog ukora ili preseljenja u drugu školu

Pedagoške mjere izriču se za tekuću školsku godinu, osim mjere preseljenja u drugu školu koja vrijedi do kraja osnovnoškolskog obrazovanja. U slučaju promjene ponašanja učenika izrečena pedagoška mjera može se ukinuti. Izricanje pedagoških mjera temelji se na principima postupnosti, proporcionalnosti, pravednosti i pravodobnosti. Pedagoške mjere izriču se zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza, nasilničkog ponašanja i drugih neprimjerenih ponašanja. Pedagoške mjere izriču se prema težini neprihvatljivog ponašanja.

Učeniku koji se neprihvatljivo ponaša može biti izrečena pedagoška mjera u skladu s odredbama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Pravilnika o kriterijima za izricanje pedagoških mjera i statuta škole.

Svrha izricanja pedagoške mjere u slučaju neprihvatljivog ponašanja je da se njezinim izricanjem utječe na promjenu ponašanja učenika kojem je mjera izrečena te da bude poticaj na odgovorno i primjereno ponašanje drugim učenicima.

Pedagoške mjere trebaju potaknuti učenike na preuzimanje odgovornosti i usvajanje pozitivnog odnosa prema školskim obvezama i okruženju.

Učenik koji se ističe svojim radom i zalaganjem može biti pohvaljen ili nagrađen. Način pohvaljivanja i nagrađivanja uređen je statutom škole.

Nastava u kući i zdravstvenoj ustanovi

Ako vaše dijete zbog većih motoričkih teškoća, kronične bolesti ili oporavka kod kuće ne polazi nastavu, škola će organizirati nastavu u vašem domu. U zdravstvenim ustanovama u kojima se liječi veći broj djece organizirana je i tzv. nastava u zdravstvenoj ustanovi

Za učenike koji zbog većih motoričkih teškoća ili kroničnih bolesti ne mogu polaziti nastavu, škola, uz odobrenje Ministarstva, organizira nastavu u kući, odnosno zdravstvenoj ustanovi ako se učenik nalazi na dužem liječenju te omogućava polaganje predmetnog ili razrednog ispita. Nastava se može provoditi u obliku nastave na daljinu (virtualna nastava), korištenjem sredstava elektroničke komunikacije. Škola u okviru raspoloživih sredstava osigurava učenicima odgovarajuća pomagala za provođenje nastave na daljinu.

Ako vaše dijete zbog većih motoričkih teškoća ili kroničnih bolesti ne može polaziti nastavu ili se nakon povratka s liječenja dulje oporavlja kod kuće, škola će organizirati nastavu u vašem domu. Dovoljno je da školi podnesete zahtjev i priložite cjelokupnu medicinsku dokumentaciju. 

 

Održavanje nastave u kući

Za djecu od petoga razreda naviše, predmetnu nastavu izvode uglavnom učitelji koji su ih poučavali dok su bili polaznici osnovne škole. Ako je vaše dijete u nižim razredima osnovne škole, za održavanje nastave najčešće se zapošljava novi učitelj. On će raditi samo s vašim djetetom, a nastava se u tom slučaju ostvaruje s manjim brojem sati od propisanog.

 

Nastava u zdravstvenoj ustanovi

Za učenike, koji su na duljem bolničkom liječenju, zdravstvena ustanova organizira osnovnoškolski odgoj i obrazovanje prema redovitim ili posebnim uvjetima, a rad s takvim učenicima provode ustanova u kojoj je učenik smješten i najbliža osnovna škola. Taj oblik nastave višestruko je opravdan.

Djeca se osjećaju ugodnije kada bolničko okruženje postaje školsko okruženje, ne gube kontinuitet rada i učenja. Rade u manjim skupinama, često nadoknade propuštene sadržaje, a pritom ne izostaju s nastave i ne moraju nakon povratka u školu polagati predmetne ili razredne ispite.

Ocjenjivanje i provjera znanja

Učenici jednog razreda ne smiju pisati više od jedne pisane provjere dnevno, niti više od četiri tjedno. Usmene provjere znanja mogu se provoditi na svakom satu bez najave.


Međutim, usmeno provjeravanje i ocjenjivanje učenikova znanja provodi se, u pravilu, na svakom nastavnom satu i to bez najave. U danu kada piše pisanu provjeru, učenik može biti usmeno provjeravan iz samo jednog nastavnog predmeta, odnosno iz dva nastavna predmeta ako taj dan nema pisanih provjera. Uspjeh učenika osnovne škole prati se i ocjenjuje tijekom nastave, a učenici se ocjenjuju iz svakog nastavnog predmeta i iz vladanja. Ocjene iz nastavnih predmeta utvrđuju se brojčano, a ocjene iz vladanja opisno.

Uspjeh redovitih učenika prati se i ocjenjuje tijekom nastave, a učenici se ocjenjuju iz svakog nastavnog predmeta i iz vladanja. Na kraju nastavne godine utvrđuje se opći uspjeh učenika. Od 1. do 4. razreda osnovne škole opći uspjeh utvrđuje razredni učitelj, a od 5. do 8. to čini razredno vijeće, na prijedlog razrednika. Učenik koji na kraju školske godine ima pozitivne ocjene iz svih nastavnih predmeta prelazi u viši razred, a učenik koji na kraju osmog razreda ima sve pozitivne ocjene završava osnovnu školu s uspjehom. 

Pravo na dopunski rad

Ako dijete na kraju nastavne godine ima ocjenu nedovoljan (1) iz najviše dva nastavna predmeta, škola mu je dužna organizirati pomoć u učenju i nadoknađivanje znanja kroz dopunski rad, a vaše ga je dijete dužno pohađati.

Trajanje dopunskog rada za svaki nastavni predmet utvrđuje učiteljsko vijeće i ono ne može biti kraće od 10 i dulje od 25 sati po nastavnom predmetu. Ako dijete tijekom dopunskog rada ostvari očekivane ishode, učitelj mu zaključuje prolaznu ocjenu. S ocjenom ili potrebom upućivanja na popravni ispit, učitelj će upoznati vaše dijete na zadnjem satu dopunskog rada. U slučaju da djetetu, koje je učenik od četvrtog do osmog razreda osnovne škole, nakon dopunskog rada nije zaključena prolazna ocjena, ono će biti upućeno na popravni ispit koji se održava krajem školske godine, a najkasnije do 25. kolovoza tekuće kalendarske godine. Popravni ispit polaže se pred ispitnim povjerenstvom koje imenuje ravnatelj, a ocjena je povjerenstva konačna. Način polaganja popravnih ispita uređuje se statutom škole. Termine održavanja popravnih ispita određuje učiteljsko vijeće te ih objavljuje na mrežnim stranicama i oglasnoj ploči škole. 

 

Pravo na žalbu

Učenik ili roditelj/skrbnik koji nije zadovoljan zaključenom ocjenom iz pojedinog nastavnog predmeta ima pravo u roku od dva dana od završetka nastavne godine podnijeti zahtjev učiteljskom vijeću radi polaganja ispita pred povjerenstvom. Polaganje ispita provodi se u roku od dva dana od dana podnošenja zahtjeva.

Ako je povjerenstvo na ispitu utvrdilo prolaznu ocjenu, ocjena je povjerenstva konačna. U slučaju da je povjerenstvo učeniku utvrdilo ocjenu nedovoljan (1), a učenik ima zaključenu ocjenu nedovoljan (1) iz najviše dva nastavna predmeta, upućuje ga se na dopunski rad.

Učenik ili roditelj/skrbnik koji nije zadovoljan ocjenom iz vladanja, može u roku od dva dana podnijeti zahtjev učiteljskom vijeću radi preispitivanja ocjene. Odluka učiteljskog vijeća o ocjeni iz vladanja je konačna.

Roditelj/skrbnik učenika ima pravo žalbe na izrečenu pedagošku mjeru, a o kojoj će se odlučivati sukladno zakonskim odredbama, to jest o žalbi na opomenu odlučuje razredno vijeće, o ukoru učiteljsko, a o strogom ukoru i preseljenju u drugu školu ravnatelj škole.

 

Skip to content